9/16/2013

Five favorites on mondays


Måndag är ju inte favorit dagen för många:) Men för att vara positiv så ska jag börja med att berätta om 5 saker som jag gillar eller är glad över, antingen något som har hänt veckan innan eller nåt som jag helt enkelt är glad för just nu♥

Tycker du om att skriva liknande inlägg så häng gärna med och skriv om dina 5 favoriter i din blogg. Länka då till inlägget så jag kan titta in och läsa:)


Mitt senaste köp:


För er som minns så var det inte så längesen jag fick hem ett paket från H&M och då var det den här tröjan som jag hade klickat hem. Gillar den väldigt mycket och den är mysig att ha på sig. Det är en perfekt hösttröja. Sen är den lite längre bak i modellen...har innan varit skeptisk till den sortens modell på tröjor förut, så jag har undvikit att köpa det. Men glad att jag chansa denna gång, för det är av den anledningen som gör att jag gillar tröjan så mycket:)

En blöjfri dotter:


Förra veckan så testade vi att hon fick sova utan blöja en natt och sen dess har hon varit utan:) Det har gått hur fint som helst och det har inte skett en enda olycka ännu, så det känns mycket positivt.
Tummen upp för detta!

Hösten är här:

(we♥it)

En mysig årstid har kommit. Vi har haft en fin sommar i år, bästa på länge när man tänker på antal soldagar.
Så jag kan lättare välkomna hösten i år eftersom sommaren har varit så fin:)
Trots att det är en mörkare årstid så går det att lysa upp det med mycket ljus. Älskar att tända levande ljus♥

Min bästa hårprodukt:


Jag är så glad över min Argan Oil som jag använder till mitt hår. 
Jag brukar göra så att jag har i värmeskydd, låter håret självtorka lite och sen torkar jag det sista med hårtork. Mitt hår ser gärna lite risigt ut efter hårtorken, men denna hårolja hjälper till att få bort det. Tar ytterst lite olja och sen applicerar jag det i längderna och mest i hårtopparna, då försvinner det frizziga. Efteråt så använder jag plattången och håret blir så mjukt och det är ett plus att oljan ger en god doft i håret:)

Flytten utav bloggen:

I augusti så flyttade jag från blogg.se till blogger och det är nåt jag ännu inte ångrar. Glad att jag tog det steget. Själva bloggverktyget tycker jag är enklare att hantera och även när det gäller designverktygen som blogger har. Visst är det saker som är bättre på blogg.se, men det är ju alltid nåt plus eller minus med allt egentligen. Inget är perfekt:) Trivs bra att blogga här iallafall!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar