9/18/2013

How dedicated are you in your kid/kids school?

(we♥it)

Har du haft en bra vecka hittills?
Jag började ju med två dagar ledig, men nu är det slut på det. Jobbar kvällen idag, men med start från kl 14. Vi ska ha personalmöte, så därför får jag in 1,5 timme tidigare. Men på så vis får jag ju fyllt på lite med komptid och det är inte helt fel:)

Igår kväll var jag duktig och gick på föräldramöte på Patriks skola. Anledningen till att jag känner mig duktig för det är för att det var min andra gång sen han börja i skolan:) 
Jag gick på första föräldramötet när han gick första klass, sen dess har vi inte medverkat förutom nu. Kanske borde jag skämmas lite?!:) Förut har det berott på antingen jobb eller för att jag helt enkelt inte haft lust eller ork. Vi har ändå fått hem en summering sen på det viktiga som har tagits upp på mötet, så då har jag känt att då gör det inget om man väljer att inte gå.
Men igår gick jag och två timmar under kvällen spenderades på skolan och mycket information och ämnen togs upp. Känner mig glad att jag gick dit, för det var nyttigt. Dels fick vi veta att i november så slutar rektorn vilket är synd för hon har vart bra:-/

Sen gjorde dem en kul övning, dem valde ut och lät två och två av oss föräldrar att prata med varann om tre frågor. Hur det funkar med läxor/ När lägger sig barnet/ Rutiner kring internet/appar mm. Bara för att vi ska kunna dela tankar och få reda på hur andra gör hemma.
Barnen kan ju gärna säga att alla andra får göra si eller så, men så är det ju inte alltid:)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar